W PAŃSTWACH DEMOKRATYCZNYCH

W państwach demokratycznych media niekomercyjne stanowią zwykle niewielki sektor systemu mediów, choć niekiedy odgrywają dużą rolę opiniotwórczą.Przedstawiona typologia stanowi podstawę klasyfikacji wszystkich ist­niejących mediów masowych. W praktyce mogą oczywiście występować pewne trudności wynikające ze sprzeczności między deklarowanymi i rze­czywistymi celami działalności nadawczej. Może się więc zdarzyć, że jakaś organizacja, np. partia polityczna, zakłada gazetę nie po to, by propagować swoje idee, lecz by zarabiać pieniądze, wówczas instytucja ta, nominalnie niekomercyjna, jest faktycznie instytucją komercyjną. Może się też zdarzyć, że nadawca publiczny będzie większą część dochodu czerpał ze sprzedaży czasu reklamowego niż z abonamentów, troszcząc się raczej o wskaźniki oglądalności i udział w rynku niż o realizację swoich zadań ustawowych (za­rzut komercjalizacji stawiany jest często TVP S.A.), może też być i tak, że zarząd mediów publicznych zostanie zdominowany przez ludzi z jednego układu politycznego, którzy będą sprawować nad nimi polityczną kontrolę, co również uniemożliwi realizację zadań ustawowych (takie zarzuty też pa­dają pod adresem TVP S.A.).

Cześć, witam Cię na moim blogu. Mam nadzieję, że spodoba Ci się sposób w jaki prowadzę bloga i zostaniesz ze mną na dłużej. Postaram Ci się wytłumaczyć tajniki techniki!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)